Tuesday 4 October 2011

Ibu & Kerjaya

situasi di dapur

ibu : boring la ibu t, adik xde, wan(nenek) xde...ateh plak asyik men ftsal je..
aku : terkedu...(-_-")

hurmm....
dugaan tol bila ibu berckp mcm tuh ngan aku...
aku jd serba salah plak jd nye...mane nk aku arah diri ini..
kasi belah dua agak nye....
aku meleret mluah kat sini bkn bermaksd ini beban...
tp aku buntu...dilema nie...trok...terok bebeno dilema nie..

yela..aku pat kje...area bangi..
nk diekot kan lek nilai senang je...leh balik stiap minggu...dkat je pun nek ktm...2 stesyen dah smpi...
tp tuh la..aku paham...prasaan ibu..die sunyi...ada suami...hurmm...aku ase xperlu kot aku mention kat sini..
ada anak...memasing BZ...dah ada laki..dah ada bini..
cite...luahan...gelak tawa ibu...ibu x tau nk kongsi ngan sape...aku phm tuh...
senang cite...byk2 anak..die ska mengadu kat aku kot...(ke aku yg perasan)
aku ase aku la..sbb memaasing adik bradik aku yg len..jarang ada umah..aku yg slalu ada umah..
so how la????

dari dlu...dari lpas aku SPM ag...bila aku nk cari keje ikot akak aku kat sini..
ayt yg same ibu kasi...
tp mase tuh...ati kering...degil nk g gak...
skung pun degil gak...aku nk job kat bangi tuh...tp tuh la..
cian ibu t...sorg2...arghh....
msti korg kate aku kejam kan tgglkan ibu aku sesorg kat umah kan..

arghh...pape pun kepada ibu...
doa adik slalu ada utk ibu...kat mane pun adik brada...
nama ibu lah yg teratas lam doa adik...dun wori ibu...
satu ari t adik akan teman ibu k...
kita akan jadi sperti dlu kembali...^^

im gonna miss mu ibu :
> cubit ibu
> gigit lengan ibu
> bertekak ngan ibu
> gelak ngan ibu
> part pling x tahan...bila IBU yg bahan aku...sob...sob..(@_@)



(@_@) sebak xleh tahan punye taip entry nie...

No comments:

Post a Comment